Door Joost Niemöller
In het AD wordt vandaag met drie ex-PvdA Kamerleden gesproken die nu op zoek zijn naar werk. Met dat laatste zal het heus wel goed komen. In de huidige bestuurselite is namelijk nog altijd plek voor ex-PvdA Kamerleden, maar nooit voor ex-PVV Kamerleden.
Maar daar gaat het nu even niet over hier. Wat ik aan de stukjes vooral zo fascinerend vind, is dat geen van de drie Kamerleden enig benul schijnt te hebben waarom de PvdA zo gemarginaliseerd is geraakt. Ze komen niet verder dan een paar open deuren.
Mei Li Vos:
De stof van de verkiezingsuitslag is nu wel neergedwarreld. In Frankrijk, Duitsland en Engeland gaat het ook slecht met de sociaaldemocraten. Die gedeelde smart helpt wel een beetje, hoe droevig de trend ook is. Ik denk dat we opnieuw moeten kijken hoe we als brede volkspartij verschillende groepen mensen kunnen verbinden.
Ahmed Marcouch:
Maar we moeten goed nadenken hoe we in de toekomst onze sociaaldemocratische waarden beter kunnen realiseren. Solidariteit, eerlijk delen, dat moeten we als PvdA beter laten zien.
Jeroen Recourt:
Mensen vinden ons best sympathiek, maar ze weten niet waarom ze juist op de PvdA zouden stemmen. Wij hebben als PvdA-fractie de afgelopen jaren onvoldoende laten zien waarom we ook voor de toekomst relevant zijn.
Misschien zouden ze eens een recent verschenen proefschrift moeten lezen, ‘Good Bye Blue Collar?’ waarin aan de hand van een grote dataset middels een enorme rijkdom aan statistisch materiaal uiteen wordt gezet dat de neergang van de sociaal democratie geen tijdelijk verschijnsel is, maar structureel. De stemmer op de sociaal democraten is namelijk een vrijwel niet meer bestaande stemmer geworden. Dit zijn, plat gezegd, de arbeiders die de ondergraving van hun sociale positie door aanhoudende liberalisering van de arbeidsmarkt en toenemende arbeidsmigratie uit arme landen, met open armen verwelkomen:
The analysis shows that someone who is lower-educated, belongs to the working class, has a reasonably protected job and has a positive attitude towards cultural liberalism, European integration as well as immigration, will be the most likely to vote for SDPs. For SDPs, this implies that the years to come will be probably very difficult as well. The size of the working class has strongly declined over the last years, the labour market is becoming increasingly flexible, the European project has been under a vast amount of critique and the refugee crisis has strongly polarised Western European societies.
De auteur van het proefschrift, Willem Gielen, stelt dat er misschien nog één optie voor de sociaal democraten zou zijn: een duidelijk standpunt over Europese integratie, immigratie en cultureel liberalisme:
‘Afgezet tegen de gemeten standpunten zie je dat die thema’s een duidelijk effect hebben op stemgedrag. Als sociaaldemocratische partijen een rol van betekenis willen blijven spelen, moeten ze op het gebied van die culturele thema’s duidelijk positie innemen.’
Maar ja, dan zullen de sociaal democratische bobo’s over hun zelf gecreëerde politiek correcte drempels moeten stappen. Gaat niet gebeuren dus.
PvdA, tabee.
3 mei 2017 op 22:12
Het Front National is de arbeiderspartij HARRY PRINS op 25 APRIL 2017
” Gisteravond werd bij de VPRO de documentaire van Wilfred de Bruijn over de Franse presidentsverkiezingen uitgezonden. Twee memorabele momenten in deze extra lange verkiezingsspecial: de kapster uit Ivoorkust die actief is in het Front National, tot hoorbare ontzetting van de documentairemaker, en de oud-communist die Le Pen steunt…………..
Maar het meest opmerkelijk was de algehele verbijstering van de programmamaker over al die arbeiders die op het Front National stemmen. “Hoe kunnen al die mensen die vroeger op arbeiderspartijen stemden nu kiezen voor het Front National?” “Maar meneer, het FN is de arbeiderspartij!”
De uitzending maakte scherp duidelijk in welke bubbel mensen als De Bruijn (en met hem Macron e.a.) leven. Het D66-wereldbeeld van open grenzen, een flexibele economie en dito banen, groene lastenverzwaring, een therapeutische oplossing voor politieke conflicten en vooral een…
3 mei 2017 op 22:14
vooral een niet-materiële politieke agenda van euthanasie, abortus, homohuwelijk en voltooid leven.
meer lezen op:
http://www.novini.nl/front-national-is-arbeiderspartij/
4 mei 2017 op 08:49
Helemaal mee eens; Ik kijk graag naar de series van Wilfred de Bruijn, maar dit was een brug te ver voor hem.
Als voorbeeld het Amerikaanse bedrijf Wirlpool.
Met heel veel subsidie en prima financieringsmogelijkheden heeft het bedrijf zich in Frankrijk gevestigd. Nu worden de machines oud en het personeel te duur en de geschiedenis herhaald zich. Polen biedt het bedrijf heel veel subsidie, financieringsmogelijkheden en hele lage lonen, geen milieu eisen, geen lastige vakbonden en ongelimiteerde uitbreidingsmogelijkheden. De voordelen van de EU en Globalisten voor de kapitalisten waar de Bruijn zo op tegen is.
De EU is zoals het nu is echt heel erg verkeerd.
4 mei 2017 op 10:31
Met sommige punten van liberaal rechts ben ik het wel eens. Je moet een concurrerende economie hebben. Echter, en daar ben ik links, de overheid moet de banen ook beschermen. In Nederland hebben we niet te klagen als het gaat over een flexibele economie, maar in Frankrijk heeft men een starre SP-economie, en die zal linksom of rechtsom hervormd moeten worden. Met de Franse franc krijgt de economie op middellange termijn lucht, maar ook dan moet er hervormd worden. Verder vind ik dat de basis voor een goed sociaal beleid is gezonde overheidsfinanciën. In landen met gezonde overheidsfinanciën hebben de armen het ook beter, en het legt geen beslag op het inkomen van toekomstige generaties. Liever wat hoge belastingen dan een grote staatsschuld. Ook ben ik voor een sterke munt, maar belangrijker nog, een munt die de economie weerspiegelt, dus een zwakke munt voor landen die geen sterke economie hebben.
3 mei 2017 op 17:34
Er bestaat maar 1 oorzaak voor een welvarende economie: COMMERCIEEL succes. Alleen dat geeft waardevermeerdering. Maar socialisten spugen op dat concept hoewel ze wel willen teren op dat succes. En zelfs moeten teren op dat succes, want iets anders hebben ze niet. Alleen al vanwege deze schijnheiligheid moet men het socialisme verachten.
2 mei 2017 op 23:22
@Dick ten eerste wil ik geen ruzie. En ik realiseer me dat mijn beschuldigingen hard overkomen. Echter.
Zodra er ongenode indringers op mijn land komen dan stuur ik die weg. Eerst met woorden, dan met harde hand. (Want ik ben geen lafaard zoals jij zo moedig durft te beweren). Blijkt het dan nog nodig dan nodig ik mijn trouwe viervoeter uit en dat werkt meestal heel goed. Maar daar moet ik wel voorzichtig mee zijn, om de hond te beschermen tegen justitie. Mocht ik het dan nog niet redden dan belt mijn vrouw de politie, die dan komt en, al dan niet met geweld, de indringers verwijdert of opsluit. Politie is in die zin dus mijn goede vriend. Dit is me een paar keer overkomen in de tien jaar dat ik op dit paradijselijk boerderijtje woon. Overigens zijn mijn buren in de omtrek, ik woon achteraf op het platteland, dezelfde mening toegedaan en schieten indringers gewoon van hun land af. Erg effectief. Dit gebeurd overigens zelden. Maar de boodschap is duidelijk. Er zijn wel een paar…
2 mei 2017 op 23:23
…Maar de boodschap is duidelijk. Er zijn wel een paar moslims in de buurt maar die vormen geen overlast. Ra ra hoe komt dat? Waar vindt je dat in Nederland? Bewijs jij nu maar eens dat je geen lafaard bent. Jullie hebben je mijn land verkwanseld en dat zal ik jullie altijd kwalijk nemen.
2 mei 2017 op 23:32
Ik had willen zeggen: Jullie Nederlandse mannen hebben mijn land verkwanseld en dat zal ik jullie altijd kwalijk nemen.
3 mei 2017 op 10:39
Kortom, jij verwijt mij en anderen dat we niet doen of gedaan hebben wat jij wilt dat we doen of vindt dat we moeten doen om NL te “redden” terwijl het enige wat jij gedaan hebt is naar het buitenland vertrekken. Ik hoor het u zeggen.
Ik denk dat ik deze site maar wat minder moet gaan bezoeken en het reageren maar helemaal achterwege moet laten.
3 mei 2017 op 12:29
Ja Dick, ik verwijt. Maar dat verwijten is gebaseerd op feiten. Kijk eens hoe fijn het met Nederland gaat. Kijk eens naar de toekomst van onze kinderen. Deze teloorgang zal ik het maar noemen, daar heb ik niet aan meegewerkt, simpelweg omdat ik er niet was. Zo kun je het ook zien. En misschien eens goed met de ogen open in de spiegel kijken. Dat helpt echt.
3 mei 2017 op 12:34
Ja Cale, ik verwijt jou dat je het land ontvlucht bent en anderen de kastanjes uit het vuur wil laten halen en wanneer ze dat niet snel genoeg doen naar jouw zin dan begin je verongelijkt vanuit het buitenland met je voeten te stampen.
Dankzij jou ontvlucht ik deze site.
Wat een waanzin weer.
2 mei 2017 op 19:00
Een interessant artikel: http://cult.tpo.nl/2017/05/02/douglas-murray-europa-tekent-eigen-duistere-doodvonnis/
“Europa pleegt zelfmoord. Althans, zijn leiders hebben besloten om zelfmoord te plegen. Of de Europeanen ervoor zullen kiezen om hierin mee te gaan, is natuurlijk een andere kwestie. (…) Ik bedoel dat de beschaving die we kennen als Europa, in een proces van zelfmoord zit ”
Hoe dat mechanisme tot stand gekomen is heeft denk ik veel te maken op de reactie na WO2, ik denk dat de slinger teveel uit gegaan is naar schuld en boete ten koste van nationale trots en bescherming van eigen waarden en normen waar zeeën bloed voor is gevloeid. Aan de ene kant is de religie invloed nergens zo snel verdwenen als in Europa (Nederlands was orthodoxer dan alle andere landen) en daarvoor in de plaats kwam de Multicultiereligie en de naïveteit dat iedereen ooit blij zal worden als je maar vriendelijk en goed bent voor de ander. Het roodkapje syndroom, straks worden we opgegeten door de…
2 mei 2017 op 19:45
“Hoe dat mechanisme tot stand gekomen is”
Die vraag spookt ook flink door m’n hoofd, wat de reden ook is, ze hebben geweten dat altijd een bepaald deel van het volk er blindelings achteraan zal lopen als een kip zonder kop.
“naar schuld en boete ten koste van nationale trots en bescherming van eigen waarden en normen”
Maar ‘wij’ stonden toch aan de goede kant, wij vochten tegen de nazi’s en hebben ze verslagen, dat deden we juist vanwege onze nationale trots en bescherming van eigen waarden en normen.
Die vraag spookt door m’n kop en ik neem twee mogelijkheden serieus: de eerste is wraak op het originele/germaanse europese volk. Of het komt vanuit het grootkapitaal met het uiteindelijke doel één markt te creëren waar geproduceerd en geconsumeerd wordt door bastaardvolk die door een barbaarse religie strak aan het lijntje gehouden worden en de raszuiveren wonen op privé eilanden etc.. Leenheren en lijfeigenen 10.0
Wie heeft een ander vermoeden?
2 mei 2017 op 20:01
Lafheid. Durf gewoon voor jezelf en je familie op te komen. De buren zullen je vanzelf volgen. Problem solved.
2 mei 2017 op 20:02
@Cale
Dus jij bent laf?
2 mei 2017 op 20:26
Dick, jij hangt de semi-intellectueel uit om te verbergen wat er werkelijk ontbreekt aan deze samenleving, namelijk mannelijke moed. Daar schimp je natuurlijk op, ondanks dat je feminisme veroordeelt. Ik woon in een land met echte mannen. Waar het niet geaccepteerd wordt dat moslims en andere minderheden de bevolking terroriseert met beschuldigingen als racisme op tv etc. In Nederland wordt dat toegelaten omdat niemand echt durft te protesteren en daarom wordt het steeds erger. Ik heb Nederland verlaten omdat ik destijds betere mogelijkheden had. Jawel natuurlijk zag ik die kut Marokkanen het overnemen. Ik heb gezien wat er met die Suri’s gebeurde in 1972. NL is een hopeloos goedmens geval. We spreken elkaar over 10 jaar, als NL dan nog bestaat. Dan zal blijken dat ik gelijk heb. Helaas.
2 mei 2017 op 21:59
@Cale
“Dick, jij hangt de semi-intellectueel uit”
Ik weet dat je het niet zo bedoeld hebt maar ik zie dat als een compliment.
Het punt is, het is niet zo makkelijk zoals jij het schetst, uit NL vertrekken zal sowieso voor NL niets positiefs opleveren. Als iemand met hét idee op de proppen komt dan zal ik als eerste participeren, maar vooralsnog zie ik helaas het stemrecht als enige oplossing hoewel de gewenste uitkomst idd (nog) geen feit is. Ik zie vooralsnog geen enkele andere oplossing die daadwerkelijk het gewenste resultaat zal opleveren maar wat niet is kan nog komen, ik wacht.
2 mei 2017 op 21:24
@ Koffij
‘k Vind ’t geen sterk artikel. ’t Wekt in ieder geval irritatie bij me op. De massaimmigratie uit derde wereldlanden is geen natuurramp. ’t Moest van de boven ons gestelden en verzet er tegen is decennia lang een groot sociaal taboe geweest dat werd opgelegd en geinternaliseerd door verwijzingen naar onze christelijke wortels, de holocaust en pseudo-economische drogredenen. Net als Dick vraag ik me af : qui bono.
2 mei 2017 op 22:01
@Koffij
https://gerard1945.wordpress.com/2017/02/28/de-ondergang-van-europa/
Die man heeft een bijzonder boeiend archief met knipsels, aanrader.
3 mei 2017 op 15:03
Dank voor deze link beste Toetssteen. Na het aanhoren van Timmerfrans kwam inderdaad de aap uit de mouw. Hier draait werkelijk je maag van om ! En plein public worden de verwoestende plannen van de €U en het vooropgezette plan om ons in te ruilen voor achterlijkheid bevestigd. En men doet maar ! Ons wordt uiteraard niets gevraagd. Slikken of stikken, het devies van de €U. En alles onder het mom van diversiteit. Wat een vuile bende ! Luister eens goed wat Timmerfrans uitkraamt. “Diversity comes with challenges” Nee Franske, dat komt met maatschappelijke ontwrichting en het afserveren van eigen volk !
3 mei 2017 op 15:13
Luister goed naar die speech van Timmerfrans. Dit is werkelijk dictatoriale taal. Wij bepalen, zo gaat het. Werkelijk, mijn bloed kookte na het aanhoren van zoveel arrogantie. En Brussel uit zijn zorgen over Sultan Erdogan ? Ha ! Die lui zijn minstens zo erg en een bedreiging voor ons aller voortbestaan. wie na het aanhoren van dit nog pro €U is die is werkelijk een electorale zombie met levensmoeheid. De bullshit die hier uitgekraamt wordt is met geen pen te beschrijven. Je zou ze aanklagen voor genocide. Genocide op de €uropeaan. Maarkomen ze voor het strafhof ? Neuh ! Gatverdamme, ik wist dat de wereld in en in verrot is maar het kon nog erger dus.
3 mei 2017 op 16:11
vervolg …
Voor mij is het onvermijdelijk dat we te maken hebben met een enorme financieel/politieke bubble die gaat knappen. Want al die landen die nog een beetje op de been staan, vanwege de schulden, hebben NERGENS aangetoond dat ze commercieel vooruit gaan!! Hierdoor is die ‘unie’ vooral een unie van bedelende landen die willen teren op de kosten, onze kosten, van andere landen. Socialisme: het concept leidt tot gigantische tekorten, DUS gaan we op zoek naar ‘samenwerking’ met meer rendabele landen! En die broodroof noemt men dan ‘solidariteit’. Zelden zo’n gigantische ‘legale’ roof gezien.
3 mei 2017 op 16:35
Noorwegen is schatrijk. Geen wonder dat ze aarzelen zich over te geven aan EU; ze zien de gretige blikken van Zuid Europa en Afrika al. Die Noren zijn een stuk verstandiger dan het linkse Holland!
3 mei 2017 op 15:16
Die EU heeft een grens overschreden. Was het oorspronkelijke idee ‘we doen samen wat niet apart kan’, is het verworden tot ‘we moeten het samen doen, ongeacht de nationale wensen’. Dat politbureau zit gewoon te dicteren; waar de oorspronkelijke gedachte was ‘wat nationaal kan, wordt nationaal geregeld’. Zo werd het ons verkocht, maar die gedachte is stilletjes verdwenen en nu ontvangen we dictaten vanuit Brussel, zoals klimaatdictaten, begrotingsdictaten, milieudictaten, sociale wetgevingsdictaten, migrantendictaten. Het belastinggeld verdwijnt in talloze zwarte gaten en we hebben er geen enkele controle meer op.
Denemarken heeft Europol verlaten, want wil zelf de controle houden! Ik hoop van ganser harte dat de Visegradlanden voet bij stuk houden; HUN controles hebben de oosterse migrantenstroom enigszins opgedroogd. Die Brusselse ‘leiders’ zijn walgelijk; maar hebben zich wel onschendbaar verklaard en genieten buitenproportionele privileges die wij, burgers, betalen.
3 mei 2017 op 15:36
Goed gezien Arjen. En wat ik gisteren weer las bezorgde me weer wurgneigingen. Het ging over het verlengen van de grenscontroles, ook hier in Noorwegen. We zijn welliswaar geen €U land ( Goddank ! ) maar ze doen hier met heel veel zaken toch mee ( EER land ) Ook hier worden we geteisterd met waanzinnige regelgeving over bijvoorbeeld koffiezetters die na een half uur uit moeten. Blijkbaar mag er nog een keer een verlenging van de controles worden aangevraagdvoor een half jaar en dan moet het afgelopen zijn. Je hebt als land totaal geen zeggenschap meer en juist in een tijd dat grenscontroles een absolute noodzaak zijn gezien het islamitisch terrorisme en de nepvluchtelingen vinden die €urofielen dat het wel weer kan stoppen. Ik bedoel maar, hoe achterlijk kun je zijn ?
3 mei 2017 op 15:46
Ze ” vieren” hier binnenkort het 25-jarig lidmaatschap van de EER maar inmiddels is de helft van het land het zo beu dat men een referendum wil houden of ze nog wel lid van die club willen blijven. Hopelijk komt dat referendum er en krijgt Brussel ook van hier de middelvinger. Schengen hebben ze ook hun buik van vol hier maar dan komt het. Dat moesten ze worden om toegang te krijgen tot de interne €U markt. voor wat hoort wat. Chantage als je het mij vraagt. Zelfde met de Brexit. De €U heeft zich werkelijk schofterig opgesteld jegens de Britten. In plaats van op een beschaafde en volwassen manier de zaak af te handelen wordt er maar gedreigd met geen toegang tot de markt etc etc. Mag een land dat graag weer zich zelf wil besturen er aub er uit stappen en dat gewoon doen zonder pesterijen en chantage ? €U ? Wat een walgelijke club imperialisten. Weg er mee !
3 mei 2017 op 16:03
Ik kan het niet helpen, maar ik zie hier het socialisme aan het werk. De te vergeven ‘rechten’ zijn door een economie niet meer te dragen. Zie Venezuela. Want nooit hoor je iets over kostenplaatjes als men weer ‘rechten’ gaat uitdelen. Die EU zit ook al ‘rechten’ uit te delen en maalt niet om de vraag waar het geld dan vandaan komt. Het klimaat schijnt ook al onmogelijk duur te zijn.
We hadden het als Nederland al moeilijk genoeg met de talloze uitvreters die wilden leven van belastinggeld. Brussel is van mening dat we OOK nog eens de hordes uit Afrika moeten voorzien van ons belastinggeld! Iedereen met gezond verstand snapt dat dit allemaal onbetaalbaar wordt. We teren vooral op de hardwerkende Duitsers, maar ook hun schatkist kent een bodem.
De Europese bank, met de Draak als leider, houdt het sprookje in stand door de rente kunstmatig laag te houden waardoor economisch zwakke Europese leden de schijn van de welvaart door SCHULDEN, nog enige tijd in stand kunnen houden…
3 mei 2017 op 16:13
… het vervolg hierboven hoort onder ‘nog enige tijd in stand kunnen houden’. Het reactie-systeem hier is mij niet zo duidelijk.
3 mei 2017 op 17:08
Of heeft heel Europa in het achterhoofd dat het goed is dat hardwerkend Duitsland de rest van Europa op de been houdt? En hebben Duitsers dat idee ook in het achterhoofd? Als dat zo is, dan blijkt die Amerikaanse aanpak om Duitsland niet opnieuw tot schadevergoedingen te dwingen, heel effectief te zijn geweest. Vele malen beter dan de Franse aanpak na WO1 om Duitsland te laten bloeden.
Misschien bestaat er dan toch nog gerechtigheid.
Maar het is uiteraard GEEN basis voor een verenigd Europa: blijvend teren op Duitse schuldgevoelens. Dat houdt een keer op.
Dat is dus geen basis, waarna linksen met hun eigen basis zijn gekomen. Maar elke economische realiteit laat zien dat die basis nog vele malen wankeler is, want gebaseerd op het totale uitvreten van alles wat welvarender is.
2 mei 2017 op 18:34
Churchill noemde koningin Wilhelmina de enige echte man in de Nederlandse regering tijden WO2. Regeringsleden klaagden erover uitgescholden te worden door Wilhelmina in Londen. Was zij wel normaal? Ik heb geen idee of ze normaal was. Maar dat die regeringsleden een stelletje laffe mietjes waren dat is mij wel duidelijk. https://www.historischnieuwsblad.nl/nl/artikel/25097/wilhelmina-in-londen-tijdens-wo2.html?
4 mei 2017 op 11:00
Nu u het toch over de tweede wereldoorlog heeft beste Cale en wellicht off-topic maar het volgende zit Sint ook behoorlijk dwars. We weten allemaal wat voor dag het is vandaag. 4 mei. Dodenherdenking. 1 dag in het jaar waarin we de helden gedenken die er voor gezorgd hebben dat we sinds 1945 in een vrij Nederland kunnen leven. Maar, ook hier dringt de verwatering zich op. Nu heeft een stelletje idioten bedacht dat we ook de ” vluchtelingen” zouden moeten herdenken die tijdens de oversteek van Afrika naar €uropa zijn verzopen. En ook dat moet op 4 mei gebeuren hadden ze bedacht. Is er enig verband tussen de honderdduizenden die gevallen zijn voor de vrede in €uropa en een stelletje laffe uitvreters waarvan de VN heeft vastgesteld dat nog geen 3% werkelijk op de vlucht is voor oorlog ?
4 mei 2017 op 11:22
Dit is werkelijk een klap in het gezicht voor de overlevenden die de oorlog aan den lijve hebben meegemaakt en de gevallenen die het niet konden navertellen. Nou heb ik de VN bijzonder laag staan maar als een degelijk rapport uit hun koker komt en de vermoedens die er al lang waren ook nog eens bevestigd bewijst dit weer eens des te meer hoe we worden genaaid. En dat zooitje moeten wij herdenken ? Never nooit niet. Ook hier dus weer een traditie waar aan getornt word. Pasen en kerst hebben het al te verduren maar 4 mei was nog niet ontdekt. Welnu bij deze ! NL is echt gef*ckt. Afgegleden naar een zielig, zich zelf verontschuldigend landje zonder zelfrespect, trots en eigenwaarde met een bevolking wat grotendeels er voor kiest besodemieterd en bestolen te worden door Rutte en Co, geregiseerd door Brussel. Men verdient het !
4 mei 2017 op 13:02
@Sint deel 2. Verder willen ze het “verjongen” zogen. om de jongere generaties aan te spreken. NEEN! Je blijft er van af en laat het zoals het is! Hier een voorbeeld; Ik nam in 2015 deel aan de jaarlijkse memorial tocht v/d slag bij The Little Bighorn waar Custer door de Lakȟóta, Cheyenne en Arapaho verslagen werd. Deze slag vond zo’n 140 jaar geleden plaats. Mensen rouwden alsof het gisteren gebeurt was. Want ze wonnen de slag maar verloren uiteindelijk de oorlog. Dat wordt daar nu nog net zo hard gevoeld als toen. En hier? Hier moet alles dat ons als volk nog enige identiteit en waardigheid geeft kapot gemaakt worden. Om kots- en kotsmisselijk van te worden. De collectieve gekte heeft hier hard om zich heen geslagen en maakt dat ik me plaatsvervangend schaam naar al diegenen die voor onze vrijheid gestorven zijn.
4 mei 2017 op 13:13
@Sint Nicolaas deel 3. Vanmorgen kwam het nieuws naar buiten dat ze de tocht maar hebben afgelast wegens de enorme reuring die het gaf. “We hebben blijkbaar een open zenuw geraakt…” Goh meid toch! Zou je denken?!? Je gaat met olifantspoten 1 van de meest waarde- en betekenisvolle tradities van dit volk lopen vertrappen. Vervolgens zetten mensen massaal witheet de hakken in het zand en dan nog verbaasd zijn ook? Zoveel domheid, het is gewoon stuitend.
4 mei 2017 op 15:28
Beste Sjefke, volledig mee eens. Het is toch werkelijk van de pot gerukt dat uitgerekend op 4 mei een stelletje druiloren een stelltje andere druiloren die geen sodemieter met WOII te maken hebben gaan herdenken omdat ze zelf in wrakke schuiten stapten met als doel zich te laven aan onze welvaart. ” vluchteling” ? Yeah, right ! Uiteraard heeft Sint dit aan vader Sint voorgelegd. Bijna 92 jaar oud en oud verzetsman. Hij onderschepte telegrammen van de Duitsers toendertijd en speelde deze boodschappen aan het plaatselijke verzet door. Iets wat hij bijna met zijn eigen leven heeft moeten bekopen. Die vraagt zich hardop af ; wat doen al die jonge mannen hier ? Waarom vechten ze niet voor hun land ? Waarom laten ze vrouw en kinderen achter ?
4 mei 2017 op 15:38
Waarom bouwen ze hun eigen land niet op ? Hij kan ze dan ook niet luchten of zien. Hij ziet uiteraard ook wat een puinhoop het is geworden in €uropa en hoe ons land en volk verraden en afgeserveerd wordt door de regenten in Den Haag en dictators in Brussel. Hij vervolgt ” we hebben ons het schompes gewerkt tijdens de wederopbouw en in de jaren 60/70 van de vorige eeuw weer een welvarend en mooi land opgebouwd”. En nu ? Soms heeft hij spijt voor de gedane moeite en waarschuwt voor de voortgaande invasie van moslims en het verlies van identiteit en zelfrespect. Een land dat zijn eigen geschiedenis verloochend en zich verontschuldigd voor wat het is, is het niet waard om voort te bestaan. Ik heb respect voor de Lakȟóta beste Sjefke. Die hebben nog trots en zelfrespect, ook na zoveel jaar. Hulde !
5 mei 2017 op 09:07
Nog even terugkomende op uw deel 3 beste Sjefke. Sint vernam inderdaad dat de ” herdenking” van de verzopen “vluchtelingen” ( Ha ! ” vluchtelingen” wat een gotspe ! ) werd afgeblazen. De enige, juiste keuze maar…. er is weer een deuk geslagen in een belangrijke NL traditie. En reken er maar op dat die jammerhouten het volgend jaar weer gaan proberen. Weer de grenzen gaan opzoeken en blijven doorzagen totdat er een toegift komt. En eenmaal de klauwen er in gezet laten ze het niet meer los. We zien het met kerst en pasen, daar is de afbraak al in gang gezet. Het op een lijn zetten van honderdduizenden ( vaak jonge ! ) soldaten en gaskamerslachtoffers met uitschot dat komt parasiteren op onze welvaart en tegelijk onze maatschappij afwijst en ondergraaft is om je de ogen uit de kop te schamen. Maar hier telt slechts het gutmensch ego, schaamte is men vreemd. Zum kotzen !
4 mei 2017 op 12:50
@Sint Nicolaas. Welnu beste Sint, ik ben blij dat u het hier aan de Internetbel hangt! Ook ik loop me al 2 dagen gruwelijk op te winden. Het schuim stond me vandeweek zo’n beetje in de broekspijpen van woede. Waar halen ze het godvergeten lef vandaan om de vaak nog zeer jonge jongens die hier voor onze vrijheid gesneuveld zijn op 1 lijn te zetten met de jongen viriele fighting age mannen die hier in grote getale aan de staatstiet komen hangen i.p.v. er de schouders onder te zetten en het EIGEN land op te bouwen. Ook bezoedelen ze de slachtoffers die in de kampen vergast werden omdat ze waren wie ze waren. En dan ook nog de smerigste van allemaal; “De slachtoffers die wij onbedoeld maken…” “Wij” hebben helemaal niets gemaakt! Die lui kiezen er zélf voor om zich te laten uitkopen en vervolgens verschepen door gewetenloze mensenhandelaren. Als er ergens iemand schuld heeft dan zijn het de ngo’s die het hele circus in stand houden.
2 mei 2017 op 16:13
Iedereen met een klein beetje boeren verstand weet inmiddels waarom het gaat, namelijk het asiel en immigratiebeleid en het megalomane project de EU, de PvdA laat deze mantra nog steeds niet los, en is n.m.m. niet opzoek naar zelfreflectie, tja het kan verkeren.
2 mei 2017 op 13:42
Natuurlijk goed nieuws dat het met de grondleggers van de politiek correcte multiculti dictatuur zo slecht gaat! Het kan niet slecht genoeg gaan met deze islamknuffelaars.
Maar zijn daarmee de problemen van de politieke correctheid, de islamisering, de import van achterlijkheid en armoede, de multikul en het heulen met de EUSSR afgelopen?
Helaas zijn alle overige partijen , uitgezonderd PVV, allemaal opgeschoven richting PvdA op genoemde gebieden.
Klaver, Pechtold, Rutte, Roemer, Buma, Segers en de politiek correcte rest zijn net zo erg. Dus er zullen nog heel wat andere partijen moeten worden weggevaagd. Dat zie ik niet gebeuren. De ene Gutmensch partij wordt gewoon vervangen door een andere Gutmensch partij.
Regentenkliek, media en onderwijs houden het volk in hun ijzeren indoctrinatie greep!
1 mei 2017 op 23:29
Ach gut, hebben we Mei Li Vos nog: “Ik denk dat we opnieuw moeten kijken hoe we als brede volkspartij verschillende groepen mensen kunnen verbinden.”
Wakker worden! De PvdA is geen “brede volkspartij” meer! Ga d’r maar van uit dat u moet denken: Hoe kom ik als politieke splinter door de politieke winter!
“Mensen zijn onzeker en op drift, onder meer vanwege de flexibilisering van de arbeidsmarkt” + “oppositie voeren op basis van onze eigen idealen.”
Sinds Kok de ideologische veren heeft afgeschud heeft de PvdA meegewerkt aan de liberale verrotting van de maatschappij, want er waren geen echte idealen meer; alleen voor de vorm. De kiezer heeft dit door en straft af of uw gedachte kiezer bestaat niet meer.
Nog even dit: “Ik heb altijd kunnen relativeren.”
Ja, ja, behalve als het “witte oude mannen” gaat.
Sub omni canone! Edmond V.O. Katusz
2 mei 2017 op 03:06
Verbinden…………Arghhh. Mei Li Vos . Lord have merci. Zegt het kwaadaardig domme schaap dat zelf praat in termen van ’teveel witte mannen’. In plaats van het eendracht maakt macht, de onmacht van de identity politics. Op naar de 0 zetels.
1 mei 2017 op 23:17
Jeroen Recourt: “Mensen vinden ons best sympathiek, maar ze weten niet waarom ze juist op de PvdA zouden stemmen.”
Nee, ik in ieder geval, vind de PvdA niet sympathiek en meerderen met mij!
Jeroen Recourt: “Daarnaast hebben we veel verandering in gang gezet, zoals in de zorg. Dat leidde tot onzekerheid op punten waar mensen ons voorheen op vertrouwden. Daar zijn we op afgerekend.”
Verandering is niet een synoniem voor verbetering. Verbetering hebben velen niet gezien. Inderdaad eindelijk heeft uw soort eens gelijk: “Daar zijn we op afgerekend.”
Sub omni canone! Edmond V.O. Katusz
1 mei 2017 op 23:09
Ahmed Mracouch: “Ik vind het nog steeds goed dat de PvdA midden in de crisistijd verantwoordelijkheid voor het land heeft genomen, ondanks dat we er niet voor beloond zijn.”
Verantwoordelijk nemen, meneer Marcouch is in de eerste plaats een dooddoener van jawelste in het jargon dat politici over ons uitspuwen; totaal losgezongen van enige betekenis, maar dit terzijde.
Belangrijker is dat u niet snapt dat verantwoordelijkheid nemen niet iets is waarvoor men beloond kan worden. Waarvoor men beloond kan worden zijn de dáden die men doet, de werkzame oplossingen die men bedenkt en uitvoert! Dáár heeft het aan ontbroken en als men iets bedacht dan was het ideologisch kreupelhout.
Zo zorgde de PvdA zelf voor de pek en veren die deze partij toebedeeld werden.
Sub omni canone! Edmond V.O. Katusz
1 mei 2017 op 21:29
De PVDA is helemaal geen Partij van de Arbeiders,die gasten hebben nog nooit een dag echt fysieke arbeid geleverd.
Neem nou zo,n Asscher die man komt toch gewoon uit een rijk gezin en dan een beetje in het Turks gaan lopen folderen dan heb ik nog meer respect voor een Erdogan die in het Turks de Nederlandse Turken probeert te bereiken want dat is immers een Turk!
In mijn ogen is het Linkse gedachtengoed nog niet eens zo slecht maar het probleem is dat die gasten geeneens echt links zijn.
Neem nu Macron in Frankrijk,die presenteert zichzelf als links terwijl de man een voormalige Rotschild bankier is,dat is toch gewoon te gek voor worden.
Ik zeg niet dat links ok is maar het socialistische gedachtengoed zou je toch alleen maar toe kunnen juichen,probleem is echter dat de huidige socialisten geen socialisten zijn net als die zogenaamde Anti-racisten die zelf zo racistisch als de pleuris zijn!
1 mei 2017 op 19:36
Den Uyl en zijn ‘beleid’ waren ook een produkt van 1968. Vergeet niet, dat lange tijd ook de veel rechtsere Anne Vondeling de leiding meegaf in de PvdA. Toen die bij een auto ongeluk onverwacht om het keven kwam, zag de linkervleugel haar kans schoon en Den Uyl deed mee. Ik stemde toen nog zelfs op die partij, maar na het uitdelen van verblijfsvergunningen aan (honderdduizenden) Surinamers wist ik welke partij de vijand van de autochtone Nederlander was geworden.
Achteraf moet je vaststellen ,dat 1968 de ondergang van West Europa heeft ingeluid, na de mars door de Instituties heeft Links zich als een kanker (ook vermomd als D’66 of GL, CU) door bestuur en samenleving gevreten, alsook door onze nationale en westerse identiteit.
Als straks Marine Le Pen het niet haalt, maar dat wicht Macron, zal het gat in de Titanic West Europa niet meer gedicht kunnen worden en stroomt het water over het laatste stukje dek waar Pechtold, Merkel, Timmerling en Juncker met het Eu huisorkest…
1 mei 2017 op 17:46
Het oude socialisme t/m Drees was best te pruimen en er was indertijd ook grote behoefte aan. Er was een groot reservoir aan mensen die door afkomst niet of nauwelijks voldoende geschoold worden en de verheffing heeft die generaties gebracht tot goed geschoolde Nederlanders. Het is fout gegaan met Nieuw-links, 10 over Rood en de totaal opholgeslagen Den Uijl en Jan Pronk met hun internationaal socialisme die beweerden dat om het even wie in de wereld net zoveel recht had om aan te schuiven aan de pas ingerichte verzorgingsstaat als de Nederlanders die van jongs af aan hun steentje hadden bijgedragen aan solidariteit en sociale cohesie. Juist door de doorgeschoten reactie op de periode van WOII moest in eens iedereen die binnen kwam, meegenieten van de verworvenheden van de Volksverzekeringen die voor en door Nederlanders waren in het leven geroepen. AWBZ, Kinderbijslag bijstand voor elke Marokkaan, Turk en vervolgens elke Eritreer, Soedanees etc die hier kwam aan kloppen. Totale…
1 mei 2017 op 16:59
Het is inderdaad triest om terug te kijken op de opbouw en ondergang van de verzorgingsstaat door de communisten en socialisten, en hoe die erfenis is verkwanseld door de verkeerde lessen uit de 2 e wereldoorlog .
Door deze onderlinge verzekering open te stellen voor iedereen die hier kwam aanwaaien zonder dat ze ook maar ooit iets hadden bijgedragen of daarop perspectief zou zijn, is de verzekering opgeblazen, vernietigd, failliet.
Indien Lloyds een zelfde strategie zou hebben gevolgd tav vergane schepen die niet in de verzekering waren opgenomen , zou dit eeuwenoude bedrijf niet meer bestaan.
Toen ik dit veel uitgebreider opschreef voor een ingezonden stuk in nrchandelsblad en de Volkskrant werdt dit uiteraard niet geplaatst , het was dus de strategie van de elite om de sociale verzekeringen te vernietigen, en de sociaaldemocraten waren hier instrumenteel.
Volksverraders dienen verwezen te worden naar de mestvaalt van de geschiedenis.
1 mei 2017 op 16:54
Socialisme is een doodlopende weg, dat blijkt elke keer weer. Ze weten alleen hoe ze een taart moeten verdelen, maar na een tijdje is de taart op. Want een taart maken, daar hebben ze geen flauw benul van; sterker, dat zitten ze VOORTDUREND te dwarsbomen.
En dan dat zogenaamde eerlijk delen; velen ervaren dat delen als totaal ONEERLIJK. Want het leidt steeds tot het totale uitvreten van alles wat ondernemers-initiatief heeft getoond. Zie Venezuela. Nu worden dan de minimumlonen daar verhoogd, maar de inflatie loopt er gierend uit de hand, evenals de criminaliteit. Dus men heeft er eigenlijk niets aan. Alle nutsvoorzieningen aldaar kampen met grote tekorten; onderhoud wordt niet gepleegd. De meest eenvoudige artikelen zijn nauwelijks meer verkrijgbaar want investeerders zijn weggebleven nadat ze kans liepen ‘onteigend’ (= bestolen) te worden.
Er klopt gewoon geen zak aan de leer van het socialisme.
1 mei 2017 op 16:59
Maar het is die kringen aldus: Je roept gewoon ‘solidariteit’ en al het denken stopt onmiddellijk.
1 mei 2017 op 21:13
Maar ze rijden in Venezuela wel lekker goedkoop voor 3 cent per liter benzine.
Effe een vraagje,wat vindt jij trouwens van de HRA,de hypotheekrente aftrek!?
Arme mensen die meebetalen aan het aflossen van de villa,s van rijke VVD ers,ik vindt dat die HRA ook maar eens afgeschaft moet worden.
Het is toch te gek voor worden dat Jan de Timmerman moet meebetalen aan het aflossen van het huis van mr de VVD er.
Als je de rente van je lening voor een huis niet kan betalen dan moet je geen huis kopen dus ik zou zeggen weg met die Socialistische regeling voor huisenkopers!
1 mei 2017 op 22:12
Hypotheek rente aftrek. Bestaat in deze mate alleen in NL. Het zorgt voor een opgeblazen huizenmarkt. Maar ja, haal de hypotheek aftrek weg en Nederland stort zichzelf in de volgende financiele crisis. Je hoeft geen expert te zijn om een simpel rekensommetje te maken. Hoeveel huiseigenaren zijn er in Nederland? Hoeveel geld vertegenwoordigt dit? Hoeveel huiseigenaren kunnen rondkomen zonder die aftrek? Dat wordt een crisis die zijn weerga niet kent. Weer zo’n onnozel sociaal plannetje. Financiele slavernij voor velen. Dus opzet?
1 mei 2017 op 23:09
@Cale
Mensen die de afgelopen jaren een hypotheek hebben afgesloten hebben bar weinig HRA. Maar prima, gooi de HRA eruit maar dan ook het huurwaardeforfait:
http://financieel.infonu.nl/belasting/176604-huurwaardeforfait-2017.html
Doen!
2 mei 2017 op 16:23
Huurwaardeforfait, auto km bijtelling, levenshoge wegenbelasting, hypotheek aftrek, BPM, als je met je kind een fles wijn in AH wil kopen dan vertelt de hoofddoek cassiere dat dat niet mag. Een negerin die doodleuk op tv vertelt dat ik als blanke man een racist ben. Marokkanen hebben ons land verdedigt tegen de Duitsers. Weet je, het is allemaal heel vreemd als je al heel lang niet meer in Nederland woont.
Laten we vandaag de massa moord in Odessa uit 2014 niet vergeten. Onschuldige mensen vermoord door nazis uit Kiev. Velen levend verbrand of dood gemarteld. 40 doden officieel. Meer dan 200 mensen vermist. Nog steeds geen crimineel onderzoek. En de Nederlandse regering wil een vriendschaps verdrag met deze schurken. Schande!
2 mei 2017 op 22:44
@Cale
U schrijft ‘hypotheek aftrek,’ ehhh, waar is dat te krijgen? U bedoelt hypotheekrente-aftrek die momenteel nauwelijks iets voorstelt.
1 mei 2017 op 16:43
De zin, someone who is lower-educated, betekende ooit een geboren idioot. Die via bijzonder onderwijs opklom tot ongekende hoogte. Zelfs minister, tot vandaag. Fijn voor die mensen op hun hoog afgestelde stoel. Niet jaloers zijnde kan de meer simpele mens vragen stellen. Pim deed dat en kwam prompt in zijn graf terecht. Het meest knappe was de manier. Door het volgen van cursussen en veel eerbied. Bewijzen. Uw geld komt terug, flitsen, belasting, en apotheker vluchtelingen uit Syria.
Eèn gek kan meer vragen en doen als de wijze mens twijfelt.
1 mei 2017 op 16:27
PvdA. Grotere landverraders zijn er niet! Ze hebben actief mee gewerkt aan de verkwanseling en ondergang van wat eens een mooi en welvarend land was. Met hun Multikul droom, wegkijkerij en morele eigenpijperij. Zolang het maar niet in hun achtertuintje komt. Het gewone plebs mag met de gevolgen dealen. Zoals Thatcher het eens zo mooi zei; “The problem with Socialism is that eventually you will run out of other people’s moeny to spend…”
3 mei 2017 op 12:22
Beste Sjefke, u haalt Sint de woorden uit de mond. Dat wat Margareth Thatcher toen zei is maar WAT actueel heden ten dage ! De schade die de PvdAllah de afgelopen decennia heeft aangericht is Sints inziens ” beyond repair” Vooral het ongecontroleerde soepjurk en hoofddoek geknuffel en het heulen met de vijand in Brussel ( €U ) heeft onze samenleving werkelijk op de knieen gedwongen. In de ruim 50 jaar dat Sint op deze planeet rondloopt heeft hij NL zien verworden van een mooi, trots, sterk, zich zelfrespecterend land tot een vazalstaat van Brussel, geregeerd door een stelletje (s)linkse kweetjes die zich continu verontschuldigen voor zich zelf en hun geschiedenis. Waar eigen volk is gedegradeerd tot bijzaak en geen reet meer te vertellen heeft. Desastreus beleid en een zielig land met een zombieus electoraat dat zich schaterlachend overgeeft aan de muzelman en de €U. Hoe triest wil je het hebben ?
1 mei 2017 op 16:20
Ik denk dat de conclusie van de PVDA partij elite is dat het beter uitgelegd moet gaan worden.
Toegeven dat je de foute strategie gekozen hebt, de afgelopen decennia, dat gaat niet gebeuren.
1 mei 2017 op 16:35
Tientallen jaren een foute strategie voeren; dat kun je toch niet meer toegeven of uitleggen? Dan ben je toch geheel van het pad af?
1 mei 2017 op 16:01
Duidelijk die poster. Begin jaren 80 moest ik naar het gemeentelijk energie bedrijf (ik geloof dat het zo genoemd werd) in Haarlem voor een energie aansluiting in een nieuw te betrekken woning. Alle aanwijzingsbordjes waren in een vreemde taal. De loket ambtenaar van allochtone afkomst sprak dermate slecht Nederlands dat ik er niets van snapte en naar zijn baas vroeg om wat uitleg, hetgeen tot consternatie leidde want men vermoedde racisme, of zoiets krankzinnigs. De PvdA heeft meer dan 40 jaar haar best gedaan NL kapot te maken en is daar aardig in geslaagd. Nu is het aan anderen de “final blow” toe te dienen. Toch ridderlijk van die “sociaal democraten”.
1 mei 2017 op 16:56
Cale@,
Volgde een school in Nederland. Resultaat 3 diploma,s. Ging met AOW. Werd gekort op dat jaar als niet in Nederland woonachtig. Stuurde kopie diploma, 3 stuks op . Advies, [mo] ik moest naar de rechtbank. Toen begreep ik de oude wijsheid van zwijgende goden als domheid spreekt. Nederland is met Frankrijk leidinggevend. Komende in hemel of hel, als het belletje gaat, hoop ik op meer verstand.